Case: Xtravagant.dk

Webset skaber organisk vækst for Xtravagant.dk

Hvem er Xtravagant.dk?

Xtravagant.dk er en online webshop der forhandler festartikler, primært til rave fester og Color Run arrangementer, men også en lang række andre temafester.
Xtravagant har Danmarks største udvalg af UV Produkter og tilbehør til Color Run, hvilket giver dem et potentielt stort marked der blot skal udnyttes ordenligt med de rigtige strategier og vækstplan. I dag brander de sig med at være ‘Danmarks bedste rave webshop’ og deres kunder er også glade for deres hurtig levering og gode produkter af høj kvalitet. Flere kunder har allerede udtalt at ‘I har jo det hele!‘.

Xtravagant startede i 2014 som mobildiskotek, som navnet indikerer var deres plan at konkurrere på markedet med et ‘ekstravagant’ produkt, med professionelle djs og udstyr i luksuriøst topklasse, i samarbejde med Steady.dk der leverer professionelt lyd, lys og AV udstyr til festivaler, koncerter, konferencer m.v.

Siden har de valgt at trække sig fra diskobranchen og det fysiske hårde arbejde, og ind i e-handels branchen og i stedet leverer uv maling, knæklys, hvide t-shirts og meget andet tilbehør til landets mange rave fester, Color Run events, lyskryds fester og meget mere! Vi har fået at vide, at sortimentet hele tiden udvides, og at der snart kommer flere produkter til arrangementer som Aalborg Karneval, Tomorrowland og diverse festivaler.

Hvem er Webset?

Bag Webset.dk er en ung iværksætter med stor passion for organisk vækst og iværksætteri. Webset hjælper andre iværksættere med at opstarte deres virksomhed og komme igang online med en hjemmeside eller webshop og er med til at skabe deres organiske vækst og skaffe deres første kunder gennem SEO, FB og Google Ads.

Plan for samarbejde

Planen for samarbejdet var at skabe organisk vækst for Xtravagant.
Xtravagant forhandler produkter i den billige klasse, hvilket betyder at klikpriser hurtigt bliver for dyre og at CPC-markedsføring derfor ikke er den rette for en webshop som Xtravagant, dog kører Xtravagant CPC-markedsføring som supplement som også fungere rigtig godt. Men hoved formålet med samarbejdet var at skabe organisk vækst, da det både er den bedste investering på sigt, men også bedst økonomisk for Xtravagant.

12 måneders samarbejde: Stigning på over 3.300%

Efter nu 12 måneders samarbejde er Xtravagant nu steget med over 3.300%, helt præcist 3.337,04% siden 12 marts 2018 til dags dato den 29 marts 2019. Det er en enorm vækst når man kigger på det i procenter, men faktisk hænger det meget godt sammen med at Xtravagant omlagde sin virksomhed i 2018 fra at være mobildiskotek til at være udelukkende webshop og havde derfor en lav trafik fra google da samarbejdet begynde.
I dag har Xtravagant knap 928 besøgende på månedsbasis fra google. Samt omkring 4000 besøgende i alt fra blandt andet Facebook, Google og Google Ads.

Xtravagant case, vækst

Hvad har vi gjort?

Hvad har vi gjort for at skabe denne organiske vækst for Xtravagant?
Jo, vi har først og fremmest optimeret på den tekniske SEO, on-page på Xtravagant, sådan at det interne var på plads ift. for at kunder kunne finde det de søgte og havde nemt ved at navigerer rundt og kunne læse om produkter m.v.

Vi har i den forbindelse skabt nyt indhold form af produktbeskrivelser, men også oprettet en blog og udgiver nu med jævne mellem nyt content der hjælper bruger og kunder med at finde det de søger og får hjælp, tips og tricks til produkter de kan finde på Xtravagant.dk. Det har været med til at øge trafikken organisk.

Udover det interne, har vi også arbejdet på linkbuilding og i samarbejde med bloggere og instagrammere været med til at udbrede kendskabet til nogle af de produkter Xtravagant sælger, og har fået links gennem bloggere som har testet produkter m.v.

Linkbuilding har været med til at øge Xtravagant link-rank, fra rank #60.900.000 til nu at have rank #5.400.000, hvilket er en markant stigning og virkelig kan mærkes på trafikken.Xtravagant case, vækst

Hvad skal der ske nu?

Xtravagant er glad for udviklingen og er interesseret i at samarbejde med webset, og derfor er planen nu, at der fortsat skal arbejdes på yderliger linkbuilding samt hele tiden udarbejde nyt content i form af blog indlæg, der hjælpere brugerne med tips, tricks og nyttig viden, men også udvidelse af sortiment skaber også nyt content, med nye produktbeskrivelser, det er også med til at styrke SEO-værdien så Xtravagant vækster endnu mere organisk.

Besøg Xtravagant.dk

Xtravagant case

Har du brug for organisk vækst?

Har du en ny webshops eller hjemmeside med lidt trafik, som kunne have brug for organisk vækst, så tøv ikke med at kontakte os, vi står altid klar til at hjælpe uanset hvad dit budget måtte være.

Husk at organisk vækst er med til at skabe en bedre økonomi i din virksomhed, da organisk trafik er helt gratis og er derfor den bedste langsigtede markedsførings investering du kan foretage!

Udfyld formularen herunder, så vender vi hurtigt tilbage.