Automatisk markedsføring til ‘gratis’ e-mails
Når først du får en kunde til at tilmelde sig dine nyhedsmails, så handler det om at få kunden til at blive på din e-mail liste og få kunden til at købe igen og igen.
Dette er der mange muligheder for at gøre, og det fede er, at når først du har en e-mail, kan du sende ubegrænsede e-mails til denne kunde, hvilket mere eller mindre er gratis for dig, når først du har fået e-mailen ind på din marketingsliste.
Opsætning af automatisk e-mail flows gør, at du sparer tid på at lave e-mails manuelt og sende afsted, gang efter gang. Opsætning af forskellige flows, gør det muligt at få kunder til at vende tilbage og købe igen. Alle kunder kommer igennem samme flow af e-mails og du kan derfor sætte dit marketing på autopilot og nyde at kunderne automatisk får en e-mail, der genererer salg på din webshop.
Segmentering af kunder med tags
Driver du en webshop med forskellige produktkategorier, kan du med fordel få opsat et ‘filter’, der automatisk ‘tagger’ dine kunder på din e-mail liste, således du i fremtiden nemt kan sende relevante e-mail kampagner til de forskellige segmenter. Dermed giver det mulighed for en højere konverteringsrate samt en lavere unsubscribe rate.
Driver du eksempelvis en webshop med tilbehør til dyr, måske hunde og katte?
Så kan du automatisk filtrere dine kunder, når en kunde eksempelvis køber nogle produkter fra din hunde-kategori, mens en anden kunde køber noget fra en kategori til katte.
Så kan du altså få disse kunder filtreret ind på et ‘hunde segment’ og et ‘katte segment’, så du fremover kan sende hunde-relaterede kampagner til de kunder der køber hunde produkter, samt katte-relaterede kampagner, til de af dine kunder, der køber katte produkter.
Følg med i statistiker
I de fleste e-mail marketing systemer, er der gode rapporter og statistiker der giver dig et godt overblik over dine e-mail kampagners performance. Dette giver mulighed for at se hvad der virker, og hvad der måske virker knap så godt. Hvis der er nogle kampagner der fungerer rigtig godt, så kan du nemt se hvad det er for nogle og du kan bruge denne viden i din generelle markedsføring, samt bruge det til at optimerer din webshop ift. hvordan de bedst sælgende produkter er placeret på din webshop, og mange andre muligheder. Er der omvendt nogle kampagner der har en lav CTR eller en lav konverteringsrate, så ved du også at disse kampagner skal have en optimering for at du kan få mere profit ud af dine e-mails.