fbpx

Få mere tid til dine kerneopgaver og skab succes

Du kender nok at have målet som iværksætter – at skabe succes? Én måde at opnå succes, er ved først og fremmest at optimere din dagligdag, så du kan bruge din tid dér, hvor din virksomhed har mest brug for dig. Der er mange opgaver, som du sikkert synes er kedelige eller i hvert fald tidskrævende. Det forhindrer dig i at vækste din forretning, netop pga. tidsforbruget, vi har jo kun 24 timer i døgnet, hvor vi helst skal nå at sove, så vi er friske til en ny dag også. En del af de mange trælse opgaver, kan fjernes helt ellers delvis fra din dagligdag, så du kan bruge tid på netop dét der skaber succes i din virksomhed. Udover dette, er der også mange andre faktorer ift. at skabe succes.

Dette blogindlæg er relevant for både dig der er ved at starte helt ny virksomhed, men også dig der allerede er startet op som iværksætter. Målet er at gøre dig klogere på, hvordan du kan bruge din tid mere fornuftigt og på den måde skabe succes i din kommende eller eksisterende virksomhed.

Et hurtigt overblik

En skalerbar løsning til din webshop

Måske er du ved at beslutte hvilken platform du skal bruge til din kommende webshop, eller måske har du allerede en webshop? Uanset hvad, er det vigtigt at have en skalerbar løsning.

På markedet indenfor platforme til webshops, er der blandt andre WooCommerce og Shopify, som de fleste personer kender som de mest populære platforme. Der findes også Magento, Shoporama, Squarespace, Wix og rigtig mange andre løsninger. WooCommerce og Shopify er som nævnt nogen af de mest populære, og de har tilsammen over 40% af markedet i Danmark. WooCommerce har størstedelen af markedet med knap 33% af alle danske webshops, hvorimod Shopify indtager en 4. plads med lidt under 8% af de danske webshops.

Webshop platform statistik i Danmark

Kilde: https://www.datanyze.com/market-share/e-commerce-platforms–6/Denmark

Hvorfor er WooCommerce så Populær?

Det er selvfølgelig umuligt at svare 100% konkret og korrekt på, men WooCommerce har en lang række fordele, som følgende:

  • GRATIS (ingen oprettelse, ingen gebyr, ingen abonnement)
  • Nemt at bruge
  • Skalerbart
  • Stort udvalg af plugins
  • Open source (Ingen begrænsning for udvikling af funktioner)
  • Meget optimalt ift. SEO
  • Nemt at integrere med automatiske løsninger

Gratis og nemt at bruge

Som ny iværksætter er det meget normalt, at budgettet er en væsentlig faktor ift. at tage beslutninger. Her er WooCommerce en kæmpe fordel, da det nemlig er 100% gratis. Det eneste du skal tænke på ift. budget, er domæne og webhotel, som typisk er omkring 300,- årligt (plus / minus). Vælger du at udvikle webshoppen selv, er det derfor en meget billig løsning. Alternativt kan du vælge at hyre nogle eksperter til at udvikle webshoppen for dig, så du er sikker på at få en webshop der er optimeret.
Når udvikleren er færdig med at lave webshoppen til dig, så er det enormt nemt for dig som shopejer, at bruge og håndtere webshoppen.

Skalerbart

WooCommerce er skalerbart, så du nemt kan starte med et få antal produkter, og løbende skalere op med flere kategorier og produkter, helt uden besvær. Dette giver også mulighed for at starte med et lille webhotel til omkring 2-300,- om året, og så løbende opgradere denne også, hvis der bliver behov for det løbende.

Open source og stort udvalg af plugins

En af de helt store fordele ved WooCommerce er, at det er Open Source.
Det betyder, at man kan udvikle hvad som helst det måtte være. Det gør, at der er rigtig mange udviklere der udvikler plugins til WooCommerce, og rigtig mange af disse er også gratis og nemme at installere. Så uanset hvilken løsning du ønsker på din webshop, så er der en stor chance for, at der enten allerede er udviklet en løsning, ellers er det muligt at finde en udvikler der kan lave en custom løsning til netop din webshop.

Meget optimalt ift. SEO

Når vi snakker organisk vækst og generelt markedsføring, så er SEO en væsentlig faktor for din webshops vækst. WooCommerce er meget optimal ift. SEO. Med et simpelt plugin som Rank Math eller Yoast, får du et hav af SEO-muligheder, så du nemt og hurtigt kan forbedre hele webshoppens SEO, så den performer bedre på søgemaskinerne og dermed skaber organisk vækst.

Der er dog rigtig mange faktorer ift. at skabe organisk vækst med SEO. Udover at et plugin kan hjælpe med at udfylde tekniske data for at søgemaskinerne bedre kan forstå indholdet, så handler det også rigtig mange om kvaliteten og relevantheden af indholdet. At indhold er relevant og har høj kvalitet, er afgørende for, om søgemaskinerne vil vise dit indhold i søgeresultaterne. Læs mere om at skrive gode blogindlæg. Derudover har linkbuilding også en stor betydning.

Nemt at integrerer med automatiske løsninger

For netop at komme tilbage til budskabet i dette blogindlæg, så er WooCommerce utrolig nem at integrere med løsninger der kan automatisere forskellige processer. Eksempelvis er det nemt at opsætte automatiseret fragtsystem via Shipmondo. Dette er en komplet fragtløsning, der automatiserer hele fragt-flowet, hvilket sparer dig for utroligt meget arbejde. Tilsvarende kan alt bogføring af ordre bogføres automatisk. Det er også muligt at opsætte automatisk lagerstyring, og at få et fuldt overblik over aktuel lagerværdi og meget mere.

Konverteringsoptimering + Hastighedsoptimering

Hos Webset.dk går vi højt op i konverteringsoptimering og hastighedsoptimering. Det er nemlig ikke blot vigtige faktorer, men alfa omega for at opnå succes. Konverteringsoptimering og hastighedsoptimering hænger også meget sammen med SEO. Hastighed er nemlig én af de vigtige faktorer, når man arbejder med SEO.

Google analyserer på brugernes adfærd på din webshop. Hvis din webshop ikke når at indlæse på 1-2 sekunder (maksimalt 3 sekunder), så er der enormt mange kunder der falder fra og lukker siden, inden den er indlæst. Denne adfærd holder Google øje med, og det skader dine organiske placeringer ved Google søgninger. Indlæses din side hurtigt, altså på under 3 sekunder eller hurtigere (Jo hurtigere, jo bedre), så vil der være flere kunder der bliver på din side og navigerer rundt, hvilket objektivt set afspejler sig i de organiske resultater.

Hastighed er vigtig for brugeroplevelsen, og en god brugeroplevelse er væsentlig for at få flere konverteringer. Udover hastigheden, kan der også arbejdes med placering og farver af knapper samt generelt design, for at øge konverteringsraten.

Der er altså en stor sammenhæng mellem konverteringsoptimering, hastighedsoptimering samt SEO, og en optimering af alle disse dele, er et stort skridt på vejen til at opnå succes.

Konverteringsoptimering

Mere effektiv markedsføring

Når din webshop er blevet konverteringsoptimeret og hastighedsoptimeret, så vil du også kunne se, at du opnår mere effektiv markedsføring. Det betyder, at de penge du bruger på Facebook annoncering og Google Annoncering, kommer til at give bedre resultater, så din bundlinje forbedres. Det er selvfølgelig umuligt at garanterer helt, men øges konverteringsraten, så vil der alt andet lige være større chance for at kunder der kommer ind på webshoppen via. betalt markedsføring, også generer bedre profit, fordi en større procentdel af de besøgende gennemfører et køb.

Når først man optimerer på nogle dele af virksomheden, afspejler det sig hurtigt på mange andre områder af virksomheden, som netop beskrevet her. Det betyder altså, at det bliver nemmere og nemmere at opnå succes. Se det som en form for ringe i vandet. Den første ring bliver til flere og de bliver større og større. Okay, måske ikke verdens bedste eksempel, men vi tror pointen er forstået.

Ringe i vandet

Automatisering af processor

Som nævnt, er der mange trælse opgaver, når man er iværksætter – der er mange vigtige opgaver der følger med, og det er ikke alt der er lige sjovt. Det betyder, at mange iværksættere kører fast i eksempelvis regnskab og meget andet. Heldigvis er der mange af disse opgaver, der enten helt eller delvist kan fjernes fra din dagligdag.

Hvis vi starter med regnskab, findes der løsninger som StoreBuddy, Pairy og andre løsninger, der kan hjælpe med automatisk bogføring af ordre samt bogføring af gebyr til betalingstransaktioner og udbetalinger fra indløser til bankkonto. Dette koster faktisk ikke engang ret mange penge, og det sparer dig for utallige af timer med regnskab. Det er dog vigtigt at slå fast, at det ikke er alt regnskab der kan automatiseres, men alt salg fra webshoppen kan bogføres automatisk, og faktura fra eksempelvis Dinero, kan automatisk sendes ud til kunden når ordren er afsendt, eksempelvis igennem Shipmondo.

Shipmondo er som tidligere nævnt et komplet fragtsystem, der kan automatisere hele flowet, fra når der kommer en ordre på webshoppen, til at ordren er afsendt fra lageret.

Alle ordre kan nemlig synkroniseres over i Shipmondo, og der kan derfra opsættes en lang række smarte funktioner, såsom automatisk print af plukseddel, så du nemt kan pakke alle ordre ud fra disse sedler. Derudover kan du scanne den stregkode der er på hver plukseddel, således at der helt automatisk printes korrekt pakkelabel til ordren. Alt dette kan opsættes så du skal bruge minimal tid på hver ordre og frigive tiden til alt muligt andet. Alt med Shipmondo er 100% gratis at bruge.

Shipmondo har også tilføjet en funktion, således at ordre bogføres i dit regnskabsprogram, når ordren er afsendt – denne funktion er også gratis, men er dog ikke helt lige så smart og effektiv som Storebuddy. Dog er fordelen, at den er gratis og kan det meste af jobbet.

Nu er der nævnt regnskab og fragt, men der findes også andre løsninger for automatisering, såsom automatisk indløb af produkter, generelt smart lagerstyring og meget mere.

Mere tid til dine kerneopgaver

Alt hvad der kan automatiseres, sparer dig for utallige timer af arbejde, som du kan bruge på de ting du er bedst til. Brug mere tid på dine kerneopgaver, så du kan fokusere på at vækste din virksomhed og skabe succes. Måske sidder du med samme følelse som børnene på billedet nedenfor, når din virksomhed er blevet automatiseret.
Vi garanterer i hvert fald, at det er en god følelse!

At bruge sin tid på de opgaver man er bedst til og har mere interesse for, gør også at du har mere energi i din dagligdag, og dét er også en væsentlig faktor for at få opgaverne løst og er med til at du kan opnå succes.

Automatisering af processor

Skab succes med digitale løsninger

Vi lever i en digital og moderne verden, og som beskrevet har vi et hav af muligheder for at optimere og automatisere, både vores virksomheder og vores dagligdag – så hvorfor ikke udnytte disse muligheder med det samme?

Men husk på, at bruge DIN tid på de opgaver i virksomheden som DU er bedst til, således din tid bliver brugt mest værdifuldt. Er én eller flere af ovenstående projekter, ikke en del af dine kompetencer og værdifulde tid, så anbefaler vi at tage kontakt til eksperter der kan hjælpe med netop dette. Her står vi hos Webset.dk naturligvis gerne til rådighed med en uforpligtende samtale.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *